سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]
زندان دلها
 
راه های جلوگیری از ترس از جدایی برای رفتن به مهدکودک

اگر مادری چند هفته ای از کودک دور شود کودک شش تا هشت ماهه ممکن است دچار افسردگی شود ، مخصوصا اگر تا ان زمان منحصرا مادر از او مراقبت کرده باشد . کودک در چنین شرایطی به خاطر ترس از جدایی کودکان افسرده می شود اشتهای خود را از دست می دهد ، به اشنا و غریبه پاسخی نمی دهد.

ترس از جدایی کودکان

ترس از جدایی کودکان

ترس از جدایی کودکان یکی از مشکلات کودکان در جامعه است . اگر مادری چند هفته ای از کودک دور شود کودک شش تا هشت ماهه ممکن است دچار افسردگی شود ، مخصوصا اگر تا ان زمان منحصرا مادر از او مراقبت کرده باشد . کودک در چنین شرایطی به خاطر ترس از جدایی کودکان افسرده می شود اشتهای خود را از دست می دهد ، به اشنا و غریبه پاسخی نمی دهد ، غالبا به پشت دراز می کشد و سرخود را از این طرف به آن طرف می گرداند و دیگر سعی نمی کند بنشیند و یا جهان پیرامون خود را کشف کند .

درباره ترس از جدایی کودکان بیشتر بدانید ..

در باره ی ترس از جدایی کودکان باید گفت ، در دو تا دو ونیم سالگی دیگر جدا شدن از مادر افسردگی ایجاد نمی کند ، بلکه به صورت اضطراب جدی و دردناکی جلوه می کند . اگر مادر یا پدر به خاطر کاری ضروری ناچار باشند برای مدتی از شهر خارج شوند و یا مادر کار تمام وقت بگیرد و ازقبل هم کودک را به کسی ای جایی که قرار است مراقبت از او را به عهده بگیرند ، عادت نداده بشاد ، کودک ممکن است هیچ نشانه ای از اضطراب بروز ندهد و خیلی خوب هم با مراقبت کننده کنار می اید .اما به محض اینکه مادر بر می گردد ، کودک به طرف او می دود و خود را به دامان او می آویزد و هر وقت که مادرش می خواهد از او دور شود با وحشت جیغ می کشد و گریه می کند . در این هنگام او اجازه نمی دهد که مراقبت کننده اش حتی یک قدم پیش بیاید و حتی نسبت به او بی ادبی هم می کند . موقع خواب کودک با قدرت هر چه تمام تر به مادرش چنگ می اندازد و اجازه نمی دهد او را در تختش بگذارند .

در سن سه سالگی احتمال ترس از جدایی کودکان کمتر است چون شما می توانید شرایط جدید را برایش توضیح دهید و او در سنی هست که این موضوع را بفهمد و اعتمادش را به شما از دست ندهد . ولی نمی توانید مطمئن باشید که واکنش او چه خواهد بود . بچه هایی که احساس ناامنی دارند ، بیش از حد حساس هستند ویا فقط پدر و مادر خودشان را می شناسند ، ممکن است در مقابل مهد کودک یا پرستار غریبه مقاومت کنند .

حتی در پنج یا شش سالگی هم ممکن است کودکانی از این که آنها را به مهد کودک یا کلاس اول مدرسه بگذارید خوششان نیاید و مقاومت کنند . به گزارش آسان طب  اگر کودک خواهر و برادر بزرگتری داشته باشد ، احتمال این وضع کمتر است ، چون روزها و ماه ها با آنها درباره ی آرزوی رفتن به مدرسه صحبت کرده است .

 

منبع مطلب ترس از جدایی کودکان : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سمانه راحیل 94/11/1:: 9:31 عصر     |     () نظر